T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENYURT - Esenyurt İmam Hatip Ortaokulu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Etkinlikleri

Faaliyet Adı: Projenin Tanıtımı

Faaliyet Yılı/Ayı: 2024/Aralık

Faaliyetin Amaçları:

·         Giriş cümlesi verilerek “Cümlenin Peşinde" adlı özgün hikaye yazma yarışması şartnamesi hazırlanır.

·         Yarışma şartnamesi duyurulur.

·         Yarışma sonuçlandırılır ve sonuçlar paylaşılır.

·         Mevlana Celalleddin Rumi’den okumalar yapılır ve pano hazırlanır.

·         Tüm sınıflarda" Hatırlatmaca" etkinliği uygulanır

·         Tüm sınıflarda "Anlamını Bul Etkinliği" uygulanır.

 

     “Cümlenin Peşinde” Hikaye Yazma Yarışması

      Hikayenin, “Eski kasabanın terkedilmiş kütüphanesinde yıllardır kimsenin açmadığı bir kitap ve kitabın içinde esrarengiz bir harita buldum.” cümlesi ile başlaması, yazım ve noktalama kurallarına dikkat edilmesi, hikayeye uygun bir başlık konması ve en fazla iki sayfa olması gerektiği öğrencilere bildirildi. Komisyona teslim edilen hikayeler Türkçe öğretmenleri tarafından değerlendirildi ve dereceye giren öğrenciler belirlendi. Dereceye giren öğrenciler için başarı sertifikası hazırlandı. Sertifikalar okul müdürü ve proje koordinatörü tarafından öğrencilere verildi.

 

    "Hatırlatmaca Etkinliği"

      Mevlana’nın yedi öğüdünde geçen kelimelerin kullanıldığı bir hatırlatmaca etkinliği hazırlandı. Öğütler öğrenciler tarafından okundu, verilmek istenen mesajlarla ilgili fikir yürütme etkinliği yapıldıktan sonra öğrencilere hatırlatmaca etkinliği hakkında ayrıntılı bir şekilde bilgi verildi. Etkinliğin amacı ve nasıl uygulanacağı açıklandı. Hazırlanan bulmaca akıllı tahtadan açıldı ve öğrencilerle birlikte çözüldü. Bu etkinlik ile öğrencilerin kelime dağarcıklarını geliştirmeleri ve kelime ilişkilerini keşfetmeleri amaçlandı.

 

     “Mevlana Celalleddin Rumi’den Okumalar”

       Mevlana’nın hayatı ve eserleri öğrencilere anlatıldı. “Yedi Öğüt” üzerinden fikir yürütme etkinliği ve hatırlatmaca etkinliği yapıldı. Mevlana’nın derin düşünce dünyasını daha iyi anlaşılması amacıyla öğrenciler tarafından sınıf panosu hazırlandı.

 

 

     “Anlamını Bul Etkinliği”

       Öğrencilere etkinliğin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verildi. Beşer öğrenciden oluşan iki takım oluşturulduktan sonra yarışmaya başlandı. İlk takımın oyuncusu anlamını bul kartlarından birini seçerek verilen kelimeyi yasaklı kelimeleri kullanmadan takım arkadaşına anlattı. Bir dakika içerisinde en fazla kelime anlatan takım oyunu kazandı. Puanlar başka bir öğrenci tarafından not alındı. Etkinliğin eğlenceli ve rekabetçi bir öğrenme deneyimi sunduğu gözlemlenirken öğrencilerin sözlü ifade becerilerini geliştirmeleri amaçlandı.

 

       Genel Değerlendirme

    

      Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında yapılan çalışmalarla öğrencilerin Mevlana’yı ve onun zengin düşünce dünyasını, tasavvufi bakış açısını yakından tanımaları; yaratıcı yazma yeteneklerini ortaya çıkarmaları, kelime hazinlerini zenginleştirmeleri amaçlandı. Somut yaşantılar sunan, yaparak yaşayarak öğrenme temelli etkinlikler yaptırıldı. Öğrencilerin çoklu zeka gelişimlerini destekleyen etkinliklerin daha dikkat çekici ve kalıcı davranış değişikliğine sebep olduğu gözlendi. Okul içerisinden düzenlenen yarışmaların öğrencilerin dikkatini daha çok çektiği ve tatlı bir rekabet ortamı oluşturduğu tespit edildi.

 

 

 

 

 

 

 

13-01-202513-01-202513-01-202513-01-2025

13-01-202513-01-202513-01-202513-01-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 13.01.2025 - Güncelleme: 13.01.2025 11:09 - Görüntülenme: 79
  Beğen | 0  kişi beğendi